Ką veikia jaunimo darbuotojas mokykloje?

2023-10-19 By SMCadm Off

Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centre veikiančio Atvirojo jaunimo centro „LANG‘as“ komanda, siekdama plėtoti atvirą darbą su jaunimu už institucijos ribų, aptarė poreikius su Kėdainių rajono savivaldybės jaunimo reikalų koordinatore, švietimo skyriaus ir ugdymo įstaigų vadovais, ir šį rudenį išsiuntė jaunimo darbuotojus „pasižvalgyti“ į mokyklas. Vieną savaitę per mėnesį jaunimo darbuotojos Sonata Visockienė ir Sigita Vievesienė pertraukų ir ,,langų” metu mezga artimą ryšį su skirtingų grupių jaunuoliais, palaiko pastovų kontaktą, analizuoja ir pagal kompetenciją atliepia jaunuolių laisvo laiko poreikius „Atžalyno“ gimnazijoje ir „Ryto“ progimnazijoje. Kėdainių SJMC iniciatyvą „Daugiau savęs“ finansuoja Kėdainių rajono savivaldybė.

Jaunimo darbuotojo darbo su jaunimu mokykloje prioritetas – pasiekti jaunuolius jų didžiąją dienos laiko dalį užimančioje vietoje. Pagrindinis tikslas – mokyklos bendruomenei darbe su jaunimu suteikti žmogiškųjų išteklių paramą. Atvirojo darbo su jaunimu specialistės mokyklose pristato turiningo laisvalaikio galimybes Kėdainiuose, skatina sveiką gyvenimo būdą – ragina rūpintis fizine ir psichine sveikata. Susitikimuose Sonata ir Sigita kalbasi su jaunuoliais apie jų kasdienius rūpesčius, jeigu reikia, ieško sprendimų padedant įveikti mokymosi sunkumus, išvengti patyčių, valdyti nerimą dėl kontrolinių darbų, egzaminų ir pan.

Darbuotojos pastebi, kad tiek progimnazijos, tiek gimnazijos mokiniai labai mėgsta pokalbius įvairiomis temomis „nuo matematikos iki automobilių priežiūros“. Gimnazistai mielai žaidžia stalo žaidimus, progimnazijos vyresnieji renkasi ir lauko žaidimus. Vos porą savaičių kartu su Sigita ir Sonata praleidę pertraukas jaunuoliai tokią patirtį vertina teigiamai ir pritaria, kad jaunimo darbuotojos veikla mokykloje yra labai naudinga: „tikrai praverčia – kai nuobodu, galima ateiti pažaisti, kai neramu – tiesiog pasikalbėti, aptarti rūpimus klausimus, kūrybiškai pažvelgti į „neišsprendžiamas“ problemas, gauti „dozę pozityvo““.

Psichologų nuomone, atvirojo darbo su jaunimu metodai gali turėti reikšmingo pranašumo lyginant su formalia pedagogika. Pirmiausiai tai – horizontalus santykis tarp jaunimo darbuotojo ir moksleivio. Pirminis žingsnis ir siekis – sukurti lygiavertį, pasitikėjimu grįstą santykį su moksleiviu arba moksleivių grupe. Artimas ryšys su jaunu žmogumi gali padėti argumentuotai atstovauti moksleivio interesus ir pasiekti daugiau aiškumo atvejo vadybos procese.

Atviro darbo plėtra už AJC ribų duoda pozityvių rezultatų ir jaunimo centrui. Informacija apie galimybes čia praleisti laisvalaikį perduodama tiesiogiai „iš lūpų į lūpas“,  atsirado daugiau jaunuolių, kurie ateina „uždirbti“ socialines valandas. Čia dirbantys specialistai visada skatina ir vertina jaunimo iniciatyvą ir savanorišką veiklą. Galiausiai svarbiausias jaunimo darbuotojo darbo mokykloje rezultatas – geresnė jauno žmogaus savijauta ir, kartu su tuo, pažangesnis mokymasis.

Projekto „Daugiau savęs“ informacija