Medžio drožyba: trumpalaikis jaunatviškas maksimalizmas ar rimti ilgalaikiai iššūkiai ateičiai? O mokinių rezultatai tikrai džiugina?..
2022-04-01Medžio drožybos studijos mokytojas metodininkas Audrius Vasiliauskas, per tris dešimtmečius ugdantis jaunuosius medžio drožėjus, į filosofinį klausimą atsakymą randa greitai: ,,Kiekvienas dešimtmetis savitas mokinių gebėjimais, jų kūrybiškumu, individualiomis asmeninėmis savybėmis, mokėjimu atsakingai atlikti suplanuotą veiklą. Antra, neformalusis švietimas – tai ir laisvalaiko praleidimas. O į organizuotą laisvalaikį būtina įleisti gurkšnį gaivaus laisvo oro tam, kad visi pasijustų vienodai svarbūs ir atsakingi už savo idėjų įgyvendinimą. Gerai, kai laisvą laiką užpildo mėgiama veikla, kuri vėliau ilgam tampa hobi. O gerų mokinių geri rezultatai visada džiugina. Kitokių mokinių kažkaip ir neteko sutikti…“
Todėl kasmet mokiniai atsakingai rengiasi šalies mokinių etnokultūros konkursui ,,Sidabro vainikėlis“, technologijos olimpiadai, kur geba atskleisti savo kūrybiškumą, pasinaudodami geromis žiniomis, ir parodyti savo triūso kūrybinius rezultatus.
Šiais metais technologijų olimpiadoje dalyvavo 4 mokytojo Audriaus ugdytiniai: Jonas Skibiniauskas, Rokas Kupstys, Audingas Noreika ir Kajus Gudonavičius, sėkmingai laimėję I- III vietas atskirose amžiaus grupėse. Konkurso ,,Sidabro vainikėlis“ rajono turui rengėsi visi 12 lankančiųjų Medžio drožybos studijos užsiėmimus, tačiau atrinktos Vidmanto Kubiliaus sukurtos trys rankšluostinės, Gleb Liachov kūrybos darbai: rožė, 3 prieverpstės ir skulptūrėlė, taip pat Alvio Merkinyko – skulptūrėlė ,,Muzikantas“, dekoratyvinė lėkštė ir prieverpstė. Konkurso reikalavimai – teikti ne mažiau nei 3 darbus – įvykdyti.
Pirma vieta ir kelialapis į konkurso ,,Sidabro vainikėlis“ zoninį turą atiteko ne vienerius metus savo kompetencijas medžio drožyboje tobulinančiam jaunajam drožėjui V. Kubiliui. Balandžio mėnesį įvyksiančiame Panevėžio apskrities ture paaiškės pretendentai į aukščiausią šalies apdovanojimą. Tad palinkėkim Vidmantui sėkmės kūrybos ir konkursų kelyje.
Įvertindamas mokinių veiklos rezultatus A. Vasiliauskas apibendrina: ,,Skirtingi darbai, bet tikrai aukšto lygio. Ne visiems pakanka laiko, bet sėkmė lydi ištvermingiausius. Antra, draugystę su medžiu mokiniai išbandė jau nuo penktos – šeštos klasės. Kruopštumas, pareigingumas, geras lankomumas, tėvų pozityvus skatinimas, dar – nagingumas lydi mano auklėtinius. Bet visaverte savybe pripažinčiau kantrybę. Šių metų nugalėtojai tikrai itin kantrūs kūrybiniame technologiniame procese. Dėkoju Dievui, kad jis ir mane apdovanojo šia itin šiuo laikmečiu reta charakterio savybe, todėl bendrauti tiek su vaikais, tiek su jaunimu man gera ir malonu. Pripažinkime: ir medis skubančių nemėgsta, nes kiekvienas rėžis turi savo prasmę ir vietą kūrinyje. Todėl mokiniams kartoju, jog medžio technologija kūrėjo, ne amatininko rankoms paklūsta ir kuria stebuklus, kurie dažnai mano mokinius lydi visą gyvenimą…“
Alma Jociuvienė Neformaliojo vaikų švietimo skyriaus vedėja