Medžio drožyba: trumpalaikis  jaunatviškas maksimalizmas ar  rimti ilgalaikiai iššūkiai ateičiai? O mokinių rezultatai tikrai džiugina?..

2022-04-01 By SMCadm Off

Medžio drožybos studijos mokytojas metodininkas Audrius Vasiliauskas, per tris dešimtmečius ugdantis jaunuosius medžio drožėjus, į filosofinį klausimą atsakymą randa greitai: ,,Kiekvienas dešimtmetis savitas mokinių gebėjimais,  jų kūrybiškumu, individualiomis asmeninėmis savybėmis, mokėjimu  atsakingai atlikti suplanuotą veiklą. Antra, neformalusis švietimas – tai ir laisvalaiko praleidimas. O į organizuotą laisvalaikį būtina įleisti gurkšnį gaivaus laisvo oro tam, kad visi pasijustų vienodai svarbūs ir atsakingi už savo idėjų įgyvendinimą.  Gerai, kai  laisvą laiką užpildo mėgiama veikla, kuri vėliau ilgam  tampa hobi. O gerų mokinių geri rezultatai visada džiugina. Kitokių mokinių kažkaip ir neteko sutikti…“

Todėl kasmet mokiniai atsakingai rengiasi šalies  mokinių etnokultūros konkursui ,,Sidabro vainikėlis“, technologijos olimpiadai, kur geba   atskleisti savo kūrybiškumą, pasinaudodami geromis žiniomis, ir parodyti  savo triūso kūrybinius rezultatus.

Šiais metais technologijų olimpiadoje dalyvavo 4 mokytojo  Audriaus ugdytiniai: Jonas Skibiniauskas, Rokas Kupstys, Audingas Noreika ir Kajus Gudonavičius, sėkmingai laimėję I- III vietas atskirose amžiaus grupėse. Konkurso ,,Sidabro vainikėlis“ rajono turui rengėsi visi 12 lankančiųjų Medžio drožybos studijos užsiėmimus, tačiau atrinktos Vidmanto Kubiliaus sukurtos  trys rankšluostinės, Gleb Liachov kūrybos darbai: rožė, 3 prieverpstės ir skulptūrėlė, taip pat Alvio Merkinyko  – skulptūrėlė ,,Muzikantas“, dekoratyvinė lėkštė ir prieverpstė.  Konkurso reikalavimai – teikti  ne mažiau  nei 3 darbus –  įvykdyti.

Pirma vieta ir kelialapis į konkurso ,,Sidabro vainikėlis“ zoninį turą atiteko  ne vienerius metus savo kompetencijas medžio drožyboje tobulinančiam jaunajam drožėjui V. Kubiliui. Balandžio mėnesį įvyksiančiame Panevėžio apskrities  ture paaiškės pretendentai į aukščiausią šalies apdovanojimą. Tad palinkėkim Vidmantui sėkmės kūrybos ir konkursų kelyje.

Įvertindamas mokinių veiklos rezultatus A. Vasiliauskas apibendrina: ,,Skirtingi darbai, bet tikrai aukšto lygio. Ne visiems pakanka laiko, bet sėkmė lydi ištvermingiausius. Antra, draugystę su medžiu mokiniai išbandė jau nuo penktos – šeštos klasės.  Kruopštumas, pareigingumas, geras lankomumas, tėvų pozityvus skatinimas, dar – nagingumas lydi mano auklėtinius. Bet visaverte savybe pripažinčiau kantrybę. Šių metų nugalėtojai tikrai itin kantrūs kūrybiniame technologiniame procese. Dėkoju Dievui, kad jis ir mane apdovanojo šia itin šiuo laikmečiu reta  charakterio savybe, todėl bendrauti tiek su vaikais, tiek su jaunimu man gera ir malonu. Pripažinkime: ir  medis skubančių nemėgsta, nes  kiekvienas rėžis turi savo prasmę ir  vietą kūrinyje. Todėl mokiniams kartoju, jog medžio technologija kūrėjo, ne amatininko rankoms paklūsta ir  kuria stebuklus, kurie dažnai mano mokinius lydi visą gyvenimą…“

                                                                        Alma Jociuvienė Neformaliojo vaikų švietimo skyriaus vedėja